כך הפך מרכז העסקים עזריאלי למפגע של חולון

בשנה הראשונה היה נראה המרכז כהצלחה של ממש. עם הצלחתו, החלו בעיות התשתית לגדול, וכולנו סובלים מכך. 

בחודשים האחרונים מטפלת ד"ר קרן גונן בעשרות תלונות של עובדים, תושבים, בעלי עסקים ושוכרים של מתחם עזריאלי בחולון, שהפך עבורם סיוט של ממש.

עיריית חולון מרוויחה הון ממרכז העסקים היפה והמתקדם הזה, אך לא דאגה להכין את התשתיות עבורו וככל שהשוכרים מצטרפים, כך הבעיות גדלות. כעת, מתחילה הנטישה של שוכרים שהבינו את הקושי לגייס עובדים למרכז שלא ניתן להגיע אליו.

החודש הפסיקו (חלקית) גם השאטלים שמומנו על ידי עזריאלי בשיתוף עם בעלי העסקים. התוצאה הישירה של המהלך: יותר מכוניות נכנסות לחולון, זיהום שגדל, פקקים ומחסור בחניות.

"אי אפשר מצד אחד לגבות ארנונה ומהצד השני לא להשקיע אותה חזרה בתשתיות ראויות", גונן.

בישיבת המועצה הקרובה תעלה ד"ר קרן גונן את הבעיות המרכזיות של הנושא לסדר היום וכן פתרונות, בתקווה שיאושרו מוקדם ככל שניתן.

אין חניה – כל פיסת חול הופכת חניה לרגע

עזריאלי – המצב כיום ובשנים הקרובות

במרכז עזריאלי חולון נמצאות כיום מעל 50 חברות, אלפי עובדים, 2800 מקומות חניה ב 4 קומות, שכבר עתה אינן מספיקות לדיירי המתחם. החניות בחוץ מעידות על כך, ומי שמגיע אחרי השעה 9 בבוקר, פשוט לא ימצא חנייה גם אם הוא מנוי.

בזק אמורה לעבור לחולון ולהעביר 17 קומות מעזריאלי תל אביב לחולון. מדובר במאות עובדים נוספים שיכנסו ויצאו מהעיר.

בתי הקולנוע, העסקים והמבנים הסמוכים הנבנים בימים אלו צפויים להכניס לעיר בשנתיים הקרובות עוד אלפי כלי רכב.

הנפגעים העיקריים

אין ספק שמרכז עסקים גדול, מחייב חשיבה ותכנון של תשתיות שנים קודם. הנפגעים העיקריים הם:

  • העובדים שאינם יכולים להכנס ולצאת מחולון, פקקים שילכו ויחמירו ומקומות חנייה שכבר במחסור אדיר.
  • תושבי השכונה שלא יכולים למצוא חנייה סמוך לביתם, וסובלים מזיהום אוויר משמעותי המתפשט בכל חולון.
  • מסעדות הנפגעות מאי הגעה של לקוחות בשל מחסור בחנייה, הפדיון הולך ויורד לבעלי העסקים מידי חודש.
  • בעלי עסקים שעלולים לחוות נטישה בשל קושי בהגעה למשרדים. סימנים ראשונים כבר עתה נראים.
  • עיריית חולון – פגיעה אנושה בהכנסות הרשות, במידה והמרכז יהפוך לפיל לבן.
  • תלמידי בית הספר הסמוך – תנועה רבה מידי בסמוך לבית ספר המסכנת את התלמידים בבית הספר החדש חולון, הייטק און.

פקקים, זיהום אוויר וסכנה בטיחותית – עזריאלי חולון

הפתרונות – הצעה לסדר של ד"ר קרן גונן

  1. שאטלים בסבסוד עיריית חולון מרחוב הקוממיות (תחנת רכבת) אל עזריאלי ומנקודות מרכזיות בתל אביב לחולון.
    השאטל ימומן בסבסוד של הנוסעים (מחיר נסיעת אוטובוס) בתוספת מימונית של מרכז עזריאלי ועיריית חולון.
  2. סלילת קווי נסיעה בטוחים (רובם סלולים, נדרשת השלמה) המאפשרת הגעה באופניים באופן בטיחותי מתחנות הרכבת אל מרכז העסקים. במרכז כיום יש חניות אופניים וכן מקלחות לרשות העובדים.
  3. הכנסת חברה להשכרת אופניים וקורקינטים עם מחויבות חוזית לנסיעה על השבילים המסומנים.
  4. עידוד תושבים ומבקרים לבצע נסיעות שיתופיות בהגעה למרכז על ידי פרסומים שונים.
  5. חובת חניונים ראויים ביחס לאוכלוסיה במבנים שנבנים בימים אלו.
  6. צביעת סימוני "כחול לבן" ללא תשלום לתושבי השכונה, וגביית תשלום מתושבי חוץ.

מוזמנים לשתף, להגיב ולחלוק את דעתם

קבלו עדכונים שוטפים

בואו ניפגש

חדשות