בראש שקט

מטרת התוכנית "בראש שקט" לשפר את נושא התחבורה בעיר, פיתוח תשתיות וחיבור בין תנועה לתעשייה

בחולון, נכון לשנת 2017, יש את המספר הנמוך ביותר של עבירות התנועה. ניתן להסיק מכך כי התושבים הינם שומרי חוק. על אף זאת, מספר הפצועים וההרוגים בחולון בתאונות דרכים, הם תוצאה ישירה של תשתיות לקויות הדורשות שיפור.
פסי האטה ושילוטים בסמוך למוסדות חינוך, כבישים חדשים ושדה ראיה רחב בתכנון נכון, סימונים ברורים ועוד אמצעים טכנולוגים הם הגורמים המרכזיים שיכולים לצמצם פגיעה בנפש.

פקקים? עניין של תכנון נכון
בשנים האחרונות גדלה חולון באופן משמעותי. שכונות חדשות נבנו, מרכזי מסחר נוספו, אוכלוסיה אמידה מחזיקה מספר כלי רכב ואילו התשתיות לא השתנו משמעותית, תוך חשיבה וייעוד לאוכלוסיה הגדלה.
כתוצאה מכך, מבלים תושבי חולון בפקקים רבים ביציאה ומהכניסה לעיר, ובממוצע יכלו כל יום להחסך מתושבי חולון 25 דקות שלמות, בזכות תשתיות מתאימות.

השקעה בתשתיות אינה מסתכמת רק בהרחבת כבישים והוספת יציאה לכיוון מערב מהעיר, אלא בשינוי תפיסה שלם, אקו סיסטם של תנועה ותחבורה.
שילובה של הרכבת הקלה, סימוני כחול לבן ללא תשלום לתושבי חולון, הרחבת קווי האוטובוסים והתחנות בעיר, הוספת כיכרות כחלופה לרמזורים, חשיבה נכונה על רכבים אוטונומיים ושילובם בעיר העתיד הם אבן היסוד של תוכנית "בראש שקט".

אנו רואים כי בערים ששמו את התחבורה במרכז כגון ברלין, לונדון ופריז, ניתן ואפשרי לשנע אוכלוסיה גדולה במהירות וביעילות אל מחוץ לעיר ואליה בזכות תכנון נכון ויעיל. שילוב של תחבורה ציבורית עם תחבורה פרטית נכונה יכולים להפוך את התנועה לקלה וזורמת.

תשתיות והצפות
בשנים האחרונות חולון חווה הצפות רבות ברחובות בימי הגשם. על אף ניקוי מצבורי המים בטרם החורף, כמות הגשמים הקיצונית היורדת בזמנים קצרים לאור האקלים הקיצוני, גורם להצפות רבות.

פיתוח תשתית נכונה, הרחבת תשתית קיימת, כבישים שאינם צוברים נוזלים הם חלק ממערך שלם הנדרש לשיפור תשתיות העיר. אנו מאמינים כי בדומה להשקעה מעל הקרקע, נדרשת השקעה גם מתחתיו כדי שהחיים מעל הקרקע יהיו נעימים ובטוחים.